• index 388
  • tomasz borszcz usos web
  • gramatyka angielski dopelniacz saksonski
  • interklasa zyczenia zakonczenie przedszkola
  • Szkło budowlane Rzeszów
    Won't fall deep in love
    szkło hartowane cena sprzedaż
    szkło w kuchni między półkami
    szkło wodne centralne ogrzewanie
    szkło klejone bezpieczne Cena
    szkło wodne i kwas siarkowy
    szkło wenecie skep internetowy
    szkło wodne ile dodać
    szkło między blatem a Kuchnia
    szkło wodne centralne
    szkło laboratoryjne kraków
      aaaaWon't fall deep in loveaaaa

    To Cushman co chciał budować? Kopię Europy 2?
    Jaka jest rożnica miedzy Krakowem i Rzeszowem w kwestiach
    formalnych i prawnych? Proszę mi napisać czy w Krakowie 100 metrow
    od ratusza mogłoby powstac cos takiego jak Galeria Rzeszów? Bez
    zadnego konkursu na projekt, bez konsultacji itp. Ordynarny betonowy
    klocek obłożony styropianem wybudowany z naruszeniem prawa.
    Porównaj sobie bryłę i elewację choćby z niedaleką Galerią Paniaga.
    Dla informacji podaję ze znajduje sie na ulicy 3 Maja splunięcie
    gruźlika od Galerii Podkulskiego. Jakos to wygląda.
    Mi nie chodzi o możliwosci finansowe, tylko podejscie do swojej
    pracy i odrobinę odpowiedzialności za podejmowane decyzje i
    przestrzen miejską.
    Na kazdy budynek przy reprezentacyjnych i zabytkowych ulicach
    miasta powinien byc rozpisany konkurs itp itd.
    Co powstało za Ferenca? Dno.
    Sam sie chłopie nie osmieszaj. Podejmowanie na kolanie decyzji o
    budowie potęznych wieżowców w miejscu gdzie nie ma ku temu warunkow,
    infrastruktury drogowej itp jest kretynizmem albo wynikiem korupcji.
    Teraz jeszcze czytam o wieżowcach na Olszynkach ... ? Trzeba być
    pozbawionym zupełnie poczucia rzeczywistosci, estetyki i zdrowego
    rozsądku żeby forsowac takie "projekty" w sercu miasta.
    Semako i Cushman wystąpilo z konkretna propozycja, planem,
    projektem offsetem i kapitałem.
    Ferenc wybrał wariant najgorszy dla Rzeszowa - Podkulskiego.
    Dlaczego?
    Co sie tyczy termianalu w Jasionce to miasto sprawę olewa. Nie ma
    co czekac na jakąś pomoc lub partycypowanie w kosztach budowy.
    Dziadka Ferenca sprawa przerasta. On nie mysli takimi kategoriami.
    Fontanne bedzie teraz budował hehe znowu. Zeby to była jeszcze
    jakas ciekawa w formie instalacja - jak fontanna z kolorowego szkła
    na rynku we Wrocławiu. Ale to bedzie nastepna micha z betonu prosto
    ze składu budowlanego. No ale gdzie nam tam się z Wrocławiem równać.
    U nas musi być przaśnie, betonowo, zdrowo po chamsku hej! Hehee.
    Nawet na fontanne nas nie stac. Na scene w rynku tez nie. U nas
    wszystko musi zalamywac sie pod kontem prostym i odlane być z
    betonu. Ale jak sie ma beton w głowie ... ;)))

    zdaje sobie sprawę, że na Podkarpaciu jest jeszcze PODZIAŁ NA "wieśniaków i
    Ludzi z Miasta" co jest dość śmieszne. Rozumiem jednak, ze to lokalna mentalność.
    Ja nawet na ludzi z Krosna mówię, że są z Rzeszowa bo ciężko wytłumaczyć
    przeciętnemu Polakowi(o obcokrajowcach nawet nie wspomnę) GDZIE jest Rzeszów
    (dla większości Rzeszów to Bieszczady), a co dopiero mniej znane miasto (Jasło,
    Krosno - znane przez szkło, ale na mapie mało kto zlokalizuje).


    W Stobiernej jest kilka ofert (google nie boli) można znaleźć od 4-7tyś za ar
    (działki budowlane)
    Fajna cena i piękna miejscowość (rzeka, niedaleko las, spokój, brak pośpiechu)

    ale niestety nie ma już atrakcyjnych lokalizacji, parę lat temu był przetarg i
    sprzedawali dawne pastwiska - śliczne tereny.

    rozumiem, że ta wieś się teraz modna zrobiła :D
    w końcu jest tam dzieło na skale światową
    www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091127/REGION00/35690173
    tak więc polecam ;]
    bo podstawówka/gimnazjum po remoncie parę lat temu
    a do centrum Rzeszowa 15minut
    do lotniska w Jasionce 5minut
    do Nowej Wsi pływalni Fala max 10minut (niestety jeszcze nie byłam recenzji nie
    dam )
    a i ludzie fajni, urok wiejskiego sklepu (wszystko świeże i jak nie ma dzisiaj
    to będzie jutro, nawet jajka od kur wiejskich załatwią)

    tak się składa, że zjeździłam wszystkie okoliczne wsie podrzeszowskie w
    poszukiwaniu działki pod "domek idealny" ;]
    bo moja aktualna mimo iż jest idealna to wole ją dla Dzieci zostawić(patrząc na
    rosnące ceny ziemi będą przeszczęśliwe)

    Pytanie jacy ludzie mieszkają w blokach, a jacy w domach ;]
    Jak mnie nie było stać na dom na wsi ... kupiłam mieszkanie w centrum.
    Teraz ostrze pazurki na dom z wielgachnym ogrodem :D

    w końcu człowiek pracuje po to aby żyć tak jak lubi ;]

    Jak by były jeszcze jakieś pytania dotyczące którejś ze wsi w okolicach Rzeszowa
    służę w miarę możliwości pomocą
    :D

    ulic w Rzeszowie nie znam, ale wsiom dość dokładnie się przyjrzałam

    pozdrawiam

    Fajnie, że coś się dzieje i możemy sobie podyskutować o inwestycjach, to duża
    odmienność na tym forum, gdzie wcześniej pisało się raczej o swoich pomysłach :)

    Mnie ta Galeria nie razi. Obiekt może być uznany za nieco kiczowaty, więc
    rozumiem Rycha i Piwko, ale też sądzę że to typowy przedstawiciel architektury
    handlowej i jeśli mam oceniać właśnie tą architekturę, to oceniłbym ją na
    stopień dobry.

    Bryła jest mocno rozczłonkowana, ale po części jest zdeterminowana planem
    zagospodarowania. Po drugie wydaje mi się, że masywny obiekt o prostej bryle
    niezbyt by pasował w tym miejscu. Po trzecie: może to jest kicz, ale w sumie
    wydaje mi się, że jest to kicz nieszkodliwy. Nie będzie to zabytek, przecież
    taki obiekt można po kilku latach przebudować.
    Inwestor nic nie ryzykuje, bo nawet jeśli powstaną inne obiekty (galerie), to
    ten - w samym centrum i tak nie będzie nigdy pusty. Co mi się jeszcze podoba, to
    fakt, że ten budynek nie ma wyraźnej elewacji tylnej - często "galerie" są od
    frontu znośne, a od zapleczy straszą nagimi murami, wjazdami dla zaopatrzenia,
    albo najtańszymi kafelkami. Tu elewacja tylna jest całkiem znośna i nie mówi
    patrzącemu "to jest tył" :) a wjazdy dla zaopatrzenia są fajnie ukryte.

    Patrząc na dotychczasowe centra handlowe w Rzeszowie, stwierdzam, że jest to
    obiekt wybitny ;)
    Na pewno też nie jest to architektura tania, nie widać oszczędności na czymkolwiek.

    Nie wiem jak Wy, ale generalnie sądzę że w Polsce praktycznie nie ma pięknych
    centrów handlowych - wyjątkiem może być tylko poznański Stary Browar, albo
    Manufaktura w Łodzi - i to też dlatego, że Manufaktura jest w dużej części
    obiektem adoptowanym.
    Cała reszta jest oględnie mówiąc brzydka i dotyczy to zarówno centrów Warszawy,
    Krakowa, Wrocławia...

    Obejrzałem sobie różne projekty handlowe dla miast wielkości Przemyśla na
    skyscrapercity (vide: galeria Suwałki i inne)i wydaje mi się, że nasza galeria
    się bardzo wyróżnia, ale na plus. I jeszcze jedna rzecz, która mi się podoba, to
    to, że przez rozbicie bryły wydaje się być mniejsza, niż jest w rzeczywistości.

    Z drugiej strony to jest trend już dość przestarzały, który kojarzy mi się z
    przełomem wieków w architekturze (albo nawet z końcem lat 90-tych), brakuje mi
    tam jakiegoś nawiązania do miasta, do otoczenia, czegoś bardzo nowoczesnego a
    zarazem "klasycznie prostego", czegoś co powodowałoby , że to dzieło sztuki, a
    nie tylko sklep. Ale zaraz, zaraz, to tylko sklep...
    :)

    Mnie zastanawia jedno: chyba nikt nie zwrócił uwagi na ten wystający kwadratowy
    wykusz nad ulicą Jagiellońską - z wizualizacji wynika, że wystaje on nad ulicę,
    a pod nim nie ma chodnika i możliwości swobodnego przechodzenia.
    Więc możliwości widzę trzy:
    - architekt zakłada, że na przystanek od strony kamiennego mostu dostaniemy się
    przez wnętrze galerii - a co, jeśli będzie zamknięta?
    - projekt zakłada budowę przejścia podziemnego (jakoś w to nie wierzę)
    - architekt nie zna Przemyśla i pomyślał, że ludzie na przystanki dostają się
    przechodząc przez ul. Jagiellońską na wysokości Wodnej, a nie na wysokości
    Wałowej i Kamiennego Mostu.

    Każda możliwość (z powyższych) poza przejściem podziemnym niszczy ciąg pieszy
    Kazimierzowska/Serbańska/Plac Rybi/Wałowa/Jagielońska/Kamienny Most - ciąg do
    którego dostosowało się nowe muzeum i którego szkoda byłoby zniszczyć.

    Dużo zależy od zastosowanych materiałów budowlanych i wykończeniowych - jaki
    będzie ten kamień, jakie będzie szkło (mam nadzieję, że nie błękitne i nie
    refleksyjne :) jaki będzie klinkier, bo zakładam, że to czerwone/brązowe to
    klinkier...

    Informacja prasowa

    Budowa II etapu północnej obwodnicy Piotrkowa Trybunalskiego – przeniesienia
    ruchu z drogi krajowej nr 12 przebiegającej przez centrum miasta na obwodnicę.



    Najważniejsze informacje

    Tytuł kontraktu

    Poprawa atrakcyjności inwestycyjnej dla sektora MŚP w regionie Piotrkowa
    Trybunalskiego kontrakt PL 2003/004-379/05.16



    Inwestor – Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

    Generalny wykonawca Skanska SA

    Dyrektor Kontraktu mgr inż. Sławomir Ramski

    Projekt wykonało: Biuro Inżynieryjno -Techniczne KARO

    Projektanci: branża drogowa mgr inż. Janusz Marcinkowski

    branża mostowa dr inż. Arkadiusz Madaj



    Wartość ponad 9,5 mln EURO

    Rozstrzygnięcie przetargu – grudzień 2004

    Zlecony zakres prac:

    Wiadukt drogowy w ciągu ul. Wierzejskiej
    Tunel w ciągu ul Broniewskiego
    Kanalizacja deszczowa
    Oświetlenie ulic i obiektów
    Zieleń i zadrzewienie ulic
    Ciągi pieszo –jezdne z urządzeniami towarzyszącymi
    Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
    Ekrany akustyczne


    Termin realizacji: 21 miesięcy (10 I 2005 do 10 X 2007)

    Lokalizacja: odcinek od ulicy Rakowskiej do Sulejowskiej



    Roboty drogowe prowadzone będą ze szczególną wrażliwością w pobliżu zbiornika
    Bugaj, który w okresie letnim stanowi miejsce rekreacji i wypoczynku dla
    mieszkańców miasta i okolicy



    Dane techniczne

    Długość odcinka 2 625,04m
    Dwie jezdnie po 7m rozdzielone pasem rozdziału o szerokości zmiennej od 1,5m do
    7,0m
    Wiadukt w ciągu ul Wierzejskiej jednoprzęsłowy o całkowitej długości 55,7m
    Ustrój monolityczny sprężany wylewany na mokro - obiekt o ciekawej
    architekturze

    Tunel to podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów pod projektowaną
    obwodnicą w ciągu ul. Broniewskiego, szerokości 5.0m (w licach ścian) długości
    23,8m wysokość 2,5m o konstrukcji żelbetowej monolitycznej.
    Grunty torfowe i grunty nieustabilizowane – wymagają wymiany w ilości ponad 36
    tyś.m3 gruntu oraz wzmocnienia kolumnami żwirowymi –na długości 600m, co daje
    17,5tyś mb kolumn.
    Roboty inżynierskie
    Ăź Wybudowanie kanalizacji deszczowej i kolektora deszczowego z osadnikiem

    Ăź Przebudowa linii wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej
    związana z budową dróg

    Ăź Remont istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej Ø1800mm o długości
    1000m i kanalizacji sanitarnej Ø1000mm o długości 1000m.

    Roboty instalacyjne
    Ăź Przebudowa kablowych linii energetycznych o napięciu 15 kV

    Ăź Przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych oraz budowa nowego
    oświetlenia dróg obwodnicy.



    Wykonanie obwodnicy spowoduje konieczność wycinki drzew oraz nowe nasadzenia

    Ăź Wycięcie drzew w pasie drogowym w ilości 331 szt oraz 694m2 krzewów

    Ăź Nasadzenia: drzewa liściaste 5519 szt.

    Drzewa iglaste 71szt.

    Krzewy iglaste 301szt.

    Krzewy żywopłotowe w rowach 2812 szt

    Ăź Założenie trawników na 31 tyś m2 powierzchni



    Celem zmniejszenia negatywnych oddziaływań obwodnicy zastosowanych zostanie
    3960 m2 ekranów akustycznych żelbetowych z okładziną dźwiękochłonną
    6354m2ekranów akustycznych z paneli ze szkła akrylowego oraz 271m2 ekranów z
    gęstych żywopłotów



    Wykonana będzie zieleń izolacyjna i krajobrazowa wzdłuż całej obwodnicy a na
    rondach i w okolicy szpitala na ul. Rakowskiej o szczególnych walorach
    ozdobnych.

    Wzdłuż obwodnicy, prowadzone będą ścieżki rowerowe o szer. 3m z kostki
    betonowej brukowej o łącznej powierzchni 4785m2





    Skanska S.A. jest jedną z największych firm budowlanych w Polsce, oferującą
    pełen zakres usług budowlanych.

    Realizuje obiekty z zakresu budownictwa ogólnego i przemysłowego, drogowego,
    mostowego, hydrotechnicznego i kolejowego.

    Funkcjonuje także jako deweloper na rynku mieszkaniowym. Skanska S.A. jest
    reprezentowana na terenie całego kraju poprzez oddziały zlokalizowane w
    głównych miastach: Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, Łodzi,
    Lesznie, Rzeszowie i Kielcach.

    Do klientów Skanska S.A. należą inwestorzy publiczni (Generalna Dyrekcja Dróg
    Krajowych i Autostrad, lokalne Zarządy Dróg, Regionalne Zarządy Gospodarki
    Wodnej, Wojewódzkie Zarządy Melioracji i Urządzeń Wodnych, władze miejskie,
    gminne i wojewódzkie, samorządy, PKP) oraz krajowi i zagraniczni inwestorzy
    prywatni (m.in. Makro, Tesco, Kaufland, Auchan, Ikea, Bosch, Bonnier Group,
    ECC, Raiffeisen).

    Wszystkie oddziały Skanska S.A. stosują standardy jakości zgodne z wymaganiami
    międzynarodowej normy ISO 9001. Skanska S.A. posiada również certyfikat AQAP
    110 poświadczający możliwość realizowania inwestycji z zakresu infrastruktury
    wojskowej w ramach projektów budowlanych państw - członków NATO.

    Skanska S.A. wdrożyła i stosuje zasady zawarte w systemie zarządzania
    środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001 - dzięki temu stale poprawia
    skuteczność swoich działań w zakresie ochrony środowiska, z uwzględnieniem
    zmieniających się wymagań ekologicznych stawianych przez Klientów oraz
    uregulowań prawnych.

    Celem Skanska jest bycie liderem polskiej branży budowlanej pod względem
    bezpieczeństwa pracy.

    W firmie systematycznie monitorowane są warunki pracy.

    Profilaktyką przeciwwypadkową objęte są wszystkie osoby zatrudnione na
    budowach, w tym także podwykonawcy oraz dostawcy usług, sprzętu i materiałów.
    Potwierdzeniem tych działań jest wdrażany system zarządzania bezpieczeństwem i
    higieną pracy zgodny z normą OHSAS 18001.

    Do największych obecnie realizowanych przez Skanska S.A. kontraktów należą
    m.in. Złote Tarasy w Warszawie - projekt, którego deweloperem jest ING Real
    Estate (wartość prac budowlanych ok. 200 mln Euro), i Zbiornik Świnna Poręba na
    rzece Skawie (szacunkowa wartość budowy ok. 480 mln zł, przewidywany czas
    realizacji - do 2008 r.).

    Jesienią 2004 roku zakończono realizację Most Milenijny we Wrocławiu (wartość
    projektu 140 mln zł)